مقالات

بزرگترین توربین بادی دریایی جهان در اسکاتلند ساخته شد 11

0
wind turbine 1

بزرگترین توربین بادی دریایی جهان در اسکاتلند ساخته شد 11

بزرگترین مزرعه بادی دریایی اسکاتلند، Seagreen، با نصب عمیق ترین پایه توربین بادی جهان در سواحل آنگوس، به نقطه عطف مهمی دست یافته است.

نصب فونداسیون، که به نام ژاکت نیز شناخته می شود، در عمق 58.6 متری، صد و دوازدهمین ژاکت نصب شده در مزرعه بادی است که سرمایه گذاری مشترک بین SSE Renewables و TotalEnergies است. رکورد قبلی در همان پروژه مزرعه بادی در اکتبر 2022 به ثبت رسید، زمانی که یک فونداسیون در عمق 57.4 متری نصب شد.

این ژاکت بر روی یک بارج که توسط پیمانکار اصلی Seaway 7 اداره می شد به محل پروژه منتقل شد و توسط کشتی جرثقیل نیمه شناور Saipem 7000 در محل قرار گرفت. انتظار می رود پایه نهایی توربین بادی اواخر این هفته نصب شود.

مزرعه بادی 1.1 گیگاواتی دارای 114 توربین بادی Vestas V164-10 مگاواتی خواهد بود و برق کافی برای تامین انرژی بیش از 1.6 میلیون خانه در بریتانیا تولید خواهد کرد. اولین نیرو در آگوست 2022 به دست آمد و انتظار می رود مزرعه بادی اواخر امسال وارد عملیات تجاری شود.

بزرگترین توربین بادی دریایی جهان در اسکاتلند ساخته شد 11

بزرگترین توربین بادی دریایی جهان در اسکاتلند ساخته شد 11

این پروژه بخشی از برنامه 12.5 میلیارد پوندی SSE برای شتاب خالص صفر است که شامل سرمایه گذاری روزانه 7 میلیون پوند در زیرساخت های کم کربن برای کمک به انگلستان در دستیابی به استقلال انرژی است. این شرکت قصد دارد تا پایان این دهه بیش از 24 میلیارد پوند تنها در بریتانیا سرمایه گذاری کند.

نیل گری، وزیر رفاه اقتصاد، کار منصفانه و انرژی کابینه اسکاتلند، گفت که نیروی بادی فراساحلی نقش کلیدی در انتقال انرژی اسکاتلند ایفا خواهد کرد و دولت اسکاتلند به حمایت از این بخش برای ارائه پروژه‌های نوآورانه و برجسته ادامه خواهد داد. گری گفت: «ما قبلاً می‌دانیم که اسکاتلند مهارت‌ها، نوآوری و منابع طبیعی را دارد تا به یک رهبر واقعی در جهان در فناوری باد فراساحلی تبدیل شود – از ScotWind گرفته تا INTOG و نصب تماشایی Seagreen.

بزرگترین توربین بادی دریایی جهان در اسکاتلند ساخته شد 11

بزرگترین توربین بادی دریایی جهان در اسکاتلند ساخته شد 11

Alistair Phillips-Davies، مدیر اجرایی SSE plc، گفت که مزرعه بادی Seagreen نشان می‌دهد که چگونه این شرکت به نوآوری خود ادامه می‌دهد و مرزهای فناوری را برای تغییر قدرت پیش می‌برد.

این نه تنها یک گام مهم در مسیر تکمیل پروژه است، بلکه نشان می‌دهد که چگونه به نوآوری ادامه می‌دهیم و مرزهای فناوری را برای تغییر قدرت پیش می‌بریم. فیلیپس دیویس گفت: هرکسی که در این پروژه مشارکت دارد می تواند به مشارکت خود بسیار افتخار کند.

به لطف یک چارچوب سیاستی قوی و باثبات، بریتانیا خود را به عنوان رهبر جهانی در زمینه باد فراساحلی تثبیت کرده است و SSE Renewables بیش از هر کس دیگری در این سیاره در حال ساخت باد فراساحلی است. اما ما می‌خواهیم کارهای بیشتری انجام دهیم و اکنون زمان آن است که اگر می‌خواهیم به هدف بریتانیا برای 50 گیگاوات باد دریایی تا سال 2030 دست یابیم، شتاب کنیم.»

عمیق ترین پایه توربین بادی جهان به عنوان بخشی از بزرگترین مزرعه بادی دریایی اسکاتلند در سواحل شمال شرقی بریتانیا نصب شده است.

این نصب روز یکشنبه توسط شرکت انرژی SSE به عنوان بخشی از پروژه 3.7 میلیارد دلاری بادی دریایی Seagreen انجام شد. در این سرمایه گذاری مشترک بین SSE و TotalEnergies، SSE مسئولیت ساخت پروژه و TotalEnergies برای عملیات آن را بر عهده می گیرد.

مزرعه بادی در مجموع از 114 توربین بادی تشکیل خواهد شد که این 112مین توربین بادی است. انتظار می رود پایه نهایی توربین بادی در اواخر این هفته توسط SSE نصب شود.

وزن این توربین 2000 تن بوده و در عمق 58 متری نصب شده است. رکورد قبلی عمیق ترین پایه توربین نیز در پروژه Seagreen بود که در اکتبر 2022 در عمق 57.4 متری نصب شد.

بزرگترین توربین بادی دریایی جهان در اسکاتلند ساخته شد 11

بزرگترین توربین بادی دریایی جهان در اسکاتلند ساخته شد 11

Alistair Phillips-Davies، مدیر اجرایی SSE، درباره نصب گفت: «Seagreen بخش مهمی از 12.5 میلیارد پوند برنامه شتاب خالص صفر SSE است، که از طریق آن ما روزانه 7 میلیون پوند در زیرساخت‌های حیاتی کم کربن سرمایه‌گذاری می‌کنیم که به آن کمک می‌کند. بریتانیا به استقلال انرژی دست یافت تا پایان این دهه، ما برنامه هایی برای سرمایه گذاری بیش از 24 میلیارد پوند تنها در بریتانیا داریم.

هر پایه از یک توربین V164-10MW Vestas پشتیبانی می کند. پس از تکمیل، مزرعه بادی ظرفیت کلی 1.1 گیگاوات خواهد داشت و قادر به تولید حدود 5 تراوات ساعت خواهد بود. به گفته SSE، این برای تامین برق 1.6 میلیون خانه در بریتانیا کافی است. این پروژه تولید برق را در آگوست 2022 آغاز کرد.

به گفته جان هیل، مدیر پروژه Seagreen، این نصب «امنیت انرژی بریتانیا را تقویت می‌کند» و بریتانیا را قادر می‌سازد تا «از بادهای قوی موجود در دریای شمال بهره‌مند شود».

نیروی بادی فراساحلی در بریتانیا
SSE به تنهایی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انرژی در بریتانیا است. این شرکت دارای 40 درصد از سهام مزرعه بادی Dogger Bank است که بین 130 کیلومتر تا 190 کیلومتر از ساحل شمال شرقی انگلستان واقع شده است. مزرعه بادی بزرگترین مزرعه بادی فراساحلی در جهان است.

دولت بریتانیا تعدادی قرارداد برای تفاوت را به توسعه دهندگان مزارع بادی به حراج گذاشته است که قیمتی را برای خروجی برق حاصل از پیشرفت های جدید تضمین می کند. با این حال، در اوایل سال جاری، چندین توسعه‌دهنده مزرعه بادی بزرگ خواستار معافیت‌های مالیاتی اضافی از سوی دولت بریتانیا شدند تا هزینه‌های رو به رشد تولید را در نظر بگیرند.

دولت بریتانیا به عنوان بخشی از استراتژی «قدرت بخشیدن به بریتانیا» به دنبال نصب 50 گیگاوات باد دریایی تا سال 2030 است.

استفاده از تکنولوژی رادار توسط چینی ها و ساخت پیشرفته ترین رادار جهان 000

مقاله قبلی

استفاده از تکنولوژی رادار جهت تشخیص مسیر در دود و مه 01

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در مقالات