مقالات

تکنولوژی لیدار و اسکن سه بعدی زمین 0000

0
Lidar Earth Mapping
ده‌ها شرکت معتبر و شرکت‌کنندگان جدیدتر در حال رقابت برای ارائه پیشرفته‌ترین داده‌های سنجش از راه دور به مشتریان هستند. این شرکت‌ها ممکن است از ابزارهای ابرطیفی، حرارتی، رادار یا نوری برای نقشه‌برداری از زمین استفاده کنند
– اما هنوز هیچ کدام از تشخیص و محدوده نور (lidar) استفاده نمی‌کنند، فناوری که بیشتر به دلیل استفاده در خودروهای خودران معروف است.
Nuview، یک شرکت فناوری فضایی که امروزه از مخفی کاری پدید آمده است، می خواهد آن را تغییر دهد.
برگرفته از مقاله ای در Tech Crunch توسط آریا علمالهدایی.
این شرکت قصد دارد مجموعه ای متشکل از 20 ماهواره تجاری مجهز به سیستم لیدار اختصاصی خود بسازد. همانطور که کلینت گرومن، بنیانگذار و مدیر عامل Nuview می گوید، «پایان بازی»، نقشه برداری از کل سطح زمین با لیدار – به صورت سالانه است.
تکنولوژی لیدار و اسکن سه بعدی زمین 0000

تکنولوژی لیدار و اسکن سه بعدی زمین 0000

این یک طرح بلندپروازانه است، اما در صورتی که شرکت موفق به انجام آن شود، به طور بالقوه می تواند درآمدهای هنگفتی ایجاد کند.
ماهواره های تجاری این شرکت برای استفاده از لیدار برای انجام نقشه برداری سالانه از سطح زمین طراحی شده اند.
به گفته NUVIEW، جمع‌آوری داده‌های لیدار از فضا از طریق مجموعه‌ای از ماهواره‌ها، به دلیل قابلیت جمع‌آوری کارآمدتر و جامع‌تر ماهواره‌ها، مزیتی نسبت به روش‌های مبتنی بر هواپیما و هواپیماهای بدون سرنشین دارد.
این شرکت می‌گوید که سیستم‌های لیدار مبتنی بر ماهواره، ضبط داده‌ها را از دورافتاده‌ترین و غیرقابل دسترس‌ترین مناطق در مقیاس جهانی، فراتر از دسترس هواپیماها، ممکن می‌سازد.
به طور خاص، فناوری ماهواره، حسگر و نرم‌افزار NUVIEW تولید داده‌های با کیفیت بالا و دقیق با پتانسیل کاربردی در سراسر صنایع از جمله علوم محیطی، زیرساخت‌ها، کشاورزی، جنگل‌داری و نقشه‌برداری را هدف قرار داده است.
تصاویر ماهواره‌ای کنونی تنها یک نمای دوبعدی از سیاره را ارائه می‌دهند، به طوری که تخمین زده می‌شود تنها 5 درصد از خشکی زمین توسط لیدار نقشه‌برداری شده است. عمق و دقت محدود تصاویر ماهواره‌ای امروزی، کاربرد آن را برای حل چالش‌های واکنش به بلایا، کشاورزی پایدار، حفاظت، مبارزه با تغییرات آب و هوا و جنگل‌داری محدود می‌کند.
Lidar Earth Mapping
دلایل خوبی وجود دارد که چرا هیچ شرکت تجاری موفق به استقرار لیدار مبتنی بر فضایی در مقیاس نشده است. ناسا تعداد زیادی محموله علمی ارسال کرده است که از لیدار استفاده می کنند، اما آنها سیستم های بسیار بزرگی هستند که به قدرت زیادی نیاز دارند.
وقتی از لیدار برای نقشه برداری در اینجا روی زمین استفاده می شود، این کار با سکوهای مقیاس ناپذیر و گران قیمت مانند هواپیما و هواپیماهای بدون سرنشین انجام می شود.

تکنولوژی لیدار و اسکن سه بعدی زمین 0000

همچنین به سادگی انتقال سیستم های لیدار از خودروهای خودران به ماهواره ها نیست.
سیستم های قبلی معمولاً کوتاه برد هستند و نیاز به توان بسیار کم دارند. Graumann گفت، در مقایسه با آنچه Nuview در حال ساخت است، “سیب و پرتقال” است.
اما در طول پنج سال گذشته تغییرات زیادی صورت گرفته است که طرح جاه طلبانه Nuview را از نظر فنی قابل اجرا می کند. به عنوان مثال، برخی از بخش‌های سیستم لیدار پس از اینکه در اختیار انحصاری وزارت دفاع ایالات متحده بود، سرانجام به صورت تجاری در دسترس قرار گرفتند.
او گفت که Nuview همچنین توانسته است اندازه و وزن سیستم خود را در مقایسه با سایر سیستم هایی که به فضا رفته اند کاهش دهد. اما در مهم‌ترین پیشرفت، Graumann گفت که سیستم شرکت قادر خواهد بود مناطق بزرگ را به یکباره اسکن کند.
Nuview پیشنهاد می کند که از زمین با لیدار نقشه برداری شود (تصویر: Nuview).
Clint Graumann، مدیر عامل NUVIEW و همکارش گفت: «صورت فلکی ماهواره [lidar] ما اطلاعات زیادی را ارائه می دهد که قبلاً هرگز در مقیاس در دسترس نبوده است، نوآوری و پیشرفت را در صنایع متعددی هدایت می کند و شیوه درک و تعامل ما با سیاره خود را متحول می کند.» -بنیانگذار، در بیانیه ای.

چگونه بازی کنیم و پول در بیاریم؟0000

مقاله قبلی

سنسور لرزش سنج Vibro Meter AC102 اساس کار و نحوه عملکرد

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در مقالات