کنترل آنلاین

سنسور اختلاف فشار CP210 KIMO

0
cp210 droite afficheur1

سنسور اختلاف فشار CP210 KIMO

سنسور اختلاف فشار CP210 KIMO

سنسور اختلاف فشار CP210 KIMO

سنسور اختلاف فشار به سنسوری گفته میشود که بتواند اختلاف فشار موجود بین دو محیط را اندازه گیری نماید.این نوع از سنسور ها دارای دو ورودی فشار بوده که میتوان از شیلنگ های مخصوص جهت ورودی فشار به دستگاه از آن استفاده نمود.

در شرکت های دارویی و بیمارستان ها معمولا با توجه به الزامات GMP می بایست اختلاف فشار در زون های اطاق تمیز یا CLEAN ROOM وجود داشته باشد تا آلودگی ها و گرد و غبار از طریق دیفیوزر های مخصوص سقفی به کف چسبیده و از زیر درب ها به بیرون هدایت گردد.

فشار تفاضلی در اتاق‌های تمیز معمولاً زمانی است که کاربر اتاق تمیز می‌خواهد فشار بیشتری در اتاق تمیز نسبت به محیط اطراف اتاق تمیز داشته باشد تا از ورود کثیفی به اتاق تمیز از طریق ترک‌ها، شکاف‌ها یا هنگام باز شدن درها جلوگیری کند. وقتی یک در باز می شود، می توانید هوای خروجی را از یک اتاق تمیز با فشار مثبت احساس کنید. گیج های مغناطیسی در اتاق های تمیز نصب می شوند تا بتوان فشار مثبت را کنترل کرد.
در اتاق‌های تمیز فشار مثبت، معمولاً از سیستم AC اتاق تمیز استفاده می‌شود که هوای خارج از اتاق تمیز را وارد اتاق تمیز می‌کند تا اطمینان حاصل شود که اتاق تمیز فشار بیشتری نسبت به محیط دارد. سیستم AC هوای آرایش را به داخل پلنوم تزریق می کند، جایی که از طریق واحدهای فیلتر فن HEPA عبور می کند تا اطمینان حاصل شود که فقط هوای تمیز وارد اتاق تمیز می شود.
سنسور اختلاف فشار CP210 KIMO جهت کنترل هواساز ها

سنسور اختلاف فشار CP210 KIMO جهت کنترل هواساز ها

به طور معمول، اتاق تمیز دارای یک آبشار فشار است که در آن اتاق های کلاس بالاتر دارای فشار بالاتر و اتاق های کلاس پایین تر مانند اتاق های لباس مجلسی دارای فشار کمتری هستند. این کار به این دلیل انجام می شود که وقتی درب بین دو اتاق باز می شود، هوا از اتاق کلاس بالاتر به اتاق کلاس پایین تر جریان می یابد و از انتقال آلاینده ها به اتاق کلاس بالاتر جلوگیری می کند. در شکل 3 می‌توانید ببینید که اتاق روپوش ISO-8/کلاس 100k در عمق 0.03 اینچ آب قرار دارد در حالی که اتاق اصلی کلاس ISO-77/کلاس 10k در 0.05 اینچ آب (مقدار فشار تفاضلی بالاتر) است.
سنسور اختلاف فشار CP210 KIMOنمونه اطاق تمیز

سنسور اختلاف فشار CP210 KIMO نمونه اطاق تمیز

در اتاق تمیز فشار منفی، اتاق تمیز در فشار کمتری نسبت به خارج از اتاق تمیز است، بنابراین اگر دری باز شود، می توانید جریان هوا را به داخل اتاق تمیز احساس کنید. اتاق‌های تمیز با فشار منفی دارای سیستم‌های اگزوز هستند که هوا را از اتاق تمیز بیرون می‌کشند – معمولاً برای جابجایی دودهای خطرناک یا مواد شیمیایی. در نتیجه، اتاق تمیز فشار منفی معمولاً باید دارای واحدهای AC هوای تشکیل دهنده اختصاصی باشد تا هوای مطبوع خارج شده از اتاق تمیز را جایگزین کند. نمونه‌هایی از اتاق‌های تمیز فشار منفی شامل اتاق‌های تمیز ترکیبی USP800، اتاق‌های تمیز با مواد خطرناک و اتاق‌های تمیز با ایمنی زیستی هستند.

فشار دیفرانسیل اتاق تمیز باترنسمیتر ها اندازه گیری می شود. ترنسمیتر ها معمولاً بیرون از اتاق تمیز در ورودی نصب می شوند – یک ترنسمیتر برای هر اتاق در اتاق تمیز. یک لوله پلاستیکی از سنسور به اتاقی که در حال اندازه گیری است اجرا می شود و سنسور اختلاف فشار بین اتاق تمیز و اتاق را نشان می دهد.

واحدهای اندازه گیری اینچ آب و میلیمتر آب و پاسکال هستند. اتاق تمیز ممکن است دارای مانومتر های آنالوگ باشد که این مزیت را دارند که نیازی به برق ندارند. ترنسمیتر ها علاوه بر نشان دادن فشار اتاق می توانند سیگنال آنالوگ یا دیجیتال را به یک سیستم مانیتورینگ ارسال کنند تا فشار اتاق را بایگانی کند یا نقاط هشدار را تنظیم کند. اتاق‌های تمیز قدیمی ممکن است دارای مانومترهایی باشند که فشار اتاق را مانند دماسنج آنالوگ نشان می‌دهند.

یک پیشرفت اخیر سیستم‌های نظارت دیجیتال اتاق تمیز است که دارای حسگرهای الکترونیکی دما، رطوبت و فشار تفاضلی است. آنها شامل ویژگی‌هایی مانند نمایشگرهای دیجیتال، آلارم‌ها، آرشیو داده‌ها، ارتباطات دیجیتال اندازه‌گیری‌ها، ایمیل و پیام‌های متنی هستند. اینها معمولاً در جدیدترین اتاق های تمیز دارویی CGMP استفاده می شوند.

 

جهت اندازه گیری و کنترل این فشار مثبت در اطاق های تمیز می بایست از سنسورهای اختلاف فشار استفاده نمود تا بتوان میزان اختلاف فشار را در اطاق ها کنترل و همیشه مثبت نگاه داشت.این سنسور ها بسته به انتخاب کد توانایی اندازه گیری منفی ۱۰۰۰۰ الی مثبت ۱۰۰۰۰ پاسکال را دارند.

سنسورهای اختلاف فشار با توجه به اینکه ترنسمیتر محسوب میشوند دارای خروجی سیگنال های الکتریکی بوده و میتوان از این نوع خروجی ها جهت کنترل و برنامه ریزی استفاده نمود.

 

شرکت سازنده : کیمو

رنج اندازه گیری -100/+100 pa ( CP 211 )

رنج اندازه گیری -1,000/+1,000 pa ( CP 212 )

رنج اندازه گیری -10,000/+10,000 pa ( CP 213 )

رنج اندازه گیری -500/+500 pa ( CP 214 )

رنج اندازه گیری -2,000/+2,000 pa ( CP 215 )

سولونوئید ولو به منظور کالیبراسیون اتوماتیک  (Only on CP 211 and CP 212)

دارای خروجی آنالوگ 0 – 10 v  و 4 – 20  mA

سنسور اختلاف فشار CP210 KIMO

منبع تغذیه 24 Vdc / Vac or 115/230 Vac

جنس دستگاه : ABS  ، ضریب حفاظت : IP 65

به همراه صفحه نمایش و یا بدون صفحه نمایش

قابل نصب روی دیوار

قابل اتصال به کامپیوترتوسط کابل و نرم افزار ( Option )

ترنسمیتر اختلاف فشار

سنسور اختلاف فشار

ترانسمیتر اختلاف فشار

فروش سنسور فشار

سنسور اختلاف فشار اطاق

مانومتر اختلاف فشار

میزان اختلاف فشار اطاق

سنجش فشار اطاق

سنسور دیواری فشار

سنسور اطاق تمیز دارویی

فروش ترنسمیتر فشار

سنجش اختلاف فشار کلین روم

CLEAN ROOM CONTROL

مانومتر مایع

کنترل فشار اطاق عمل

TECHNICAL DETAILS

  • Parameters
    Differential pressure
    Temperature
  • Displays
    No
    2-line display
  • IP Protection
    IP 65
  • Standards
    UKCA
    2011/65/EU RoHS II
    2012/19/EU WEEE
    2014/30/EU EMC
    2014/35/EU Low Voltage
  • Power supply
    24 Vac/Vdc ou 100-240 Vac
  • Outputs
    2 x 4-20 mA or 2 x 0-20 mA or 2 x 0-5 V or 2 x 0-10 V (4 fils)
  • Relay
    2 RCR relay 3A/230 Vac
  • Ethernet communication
    No
  • ModBus network
    No

آشکارسازهای ذرات: نسل بعدی آزمایش‌های فیزیک ذرات بزرگ 0000

مقاله قبلی

بیمارستان بهمن

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *