مقالات

استفاده از تکنولوژی رادار توسط چینی ها و ساخت پیشرفته ترین رادار جهان 000

0

استفاده از تکنولوژی رادار توسط چینی ها و ساخت پیشرفته ترین رادار جهان 000

چین «رادار ضد پنهان کاری» را به قدری کوچک توسعه می دهد که می توان آن را در هر مکانی، از جمله پشت بام ها نصب کرد – دانشمندان توسط تنمای کدم 17 آگوست 2022 طبق گزارش رسانه‌های چینی، دانشمندان دانشگاه Xidian چین ادعا می‌کنند که یک رادار ضد رادارگریز آنقدر کوچک ساخته‌اند که می‌توان آن را به راحتی در هر جایی از جمله روی پشت بام نصب کرد.
استفاده از تکنولوژی رادار توسط چینی ها و ساخت پیشرفته ترین رادار جهان 000

استفاده از تکنولوژی رادار توسط چینی ها و ساخت پیشرفته ترین رادار جهان 000

برنامه موشکی 13 میلیارد دلاری ماموت آمریکا با آزمایش موشک 1960 Minuteman-III ICBM آمریکا در کانون توجه قرار گرفت. روسیه در نمایشگاه تسلیحات از کانسپت زیردریایی موشک بالستیک «فوق العاده پنهان» رونمایی کرد. می تواند جایگزین زیرمجموعه های کلاس Borei شود معمولا رادارهای ضد رادار به یک آنتن بزرگ نیاز دارند تا نشانه ضعیف یک هواپیمای رادارگریز را بگیرد که بتواند امواج ساطع شده از رادار را جذب یا منحرف کند و تحرک رادار را به خطر بیندازد و آن را در برابر حملات آسیب پذیر کند.
پروفسور یانگ مینگلی از آزمایشگاه ملی پردازش سیگنال راداری در دانشگاه Xidian در مقاله ای که در سال 2017 منتشر شده است، گفت: «اگرچه دقت تشخیص رادار را می توان با افزایش دیافراگم آنتن بهبود بخشید، اما تحرک و بقای پلت فرم رادار را کاهش می دهد. مجله داخلی معتبر Modern Radar در 11 اوت. به گزارش SCMP، یانگ و تیمش یک رادار موج متریک ساخته اند که از نظر اندازه مشابه است و شبیه یک قفسه خشک کن لباس است.
محققان ادعا می‌کنند که این دستگاه متحرک است و در آزمایش‌های متعددی که بر روی پشت بام ساختمان پردیس دانشگاه انجام شد، از نظر دقت در تشخیص عملکرد برتری را نشان داد. رادار پنهان کاری چین تصویر فایل: رادار ضد پنهان کاری YLC-8B چین رادارهای ضد رادارگریزی در چین تحقیقات در مورد فناوری های رادار ضد رادارگریز توسط چین انجام شد، به ویژه پس از حمله یک بمب افکن رادارگریز آمریکایی B2 به طور تصادفی به سفارت چین در بلگراد در جریان جنگ هوایی ناتو در سال 1999 بر فراز یوگسلاوی. این ائتلاف به چندین هدف در صربستان و کوزوو حمله کرد.
در حال حاضر، چین دارای یک سیستم دفاع هوایی چند لایه با ایستگاه های رادار ضد رادارگریزی، به ویژه در امتداد شرق اقیانوس آرام و خط ساحلی دریای چین جنوبی است. به عنوان مثال، یک آرایه راداری با فرکانس بسیار بالا (VHF) در صخره سوبی قرار دارد که رسانه های چینی آن را به عنوان یک رادار ضد رادار توصیف می کنند. سوبی ریف یک صخره تحت کنترل چینی در جزایر مورد مناقشه اسپراتلی است که ویتنام و همچنین ادعای آن را دارند.
تایوان چین دارای یک پایگاه نظامی در این صخره است، با آرایه رادار VHF، که توسط دانشمندان چینی به عنوان یک ضربه مصنوعی توصیف شده است، و رادار دیافراگم (SIAR) در انتهای جنوبی پاسگاه از سال 2020 واقع شده است. این رادار در باند فرکانسی 30-300 مگاهرتز عمل می کند و از سه حلقه متحدالمرکز عناصر آنتن تشکیل شده است.
استفاده از تکنولوژی رادار توسط چینی ها و ساخت پیشرفته ترین رادار جهان 000

استفاده از تکنولوژی رادار توسط چینی ها و ساخت پیشرفته ترین رادار جهان 000

تصویر SIAR در سوبی ریف (توئیتر) به گفته محققان چینی، استفاده از پیکربندی آنتن دایره‌ای، ارتفاع تصادفی و تکنیک‌های پردازش سیگنال SIAR، رادار را قادر می‌سازد تا بر محدودیت معمولاً پذیرفته‌شده رادار باند VHF غلبه کند و به‌عنوان یک رادار چهار بعدی واقعی عمل کند که می‌تواند برد، زاویه، ارتفاع و سرعت را تعیین کند. از اهداف هوابرد علاوه بر این، گفته می‌شود این رادار به دلیل توانایی آن در غلبه بر بهم ریختگی زمین، قادر به شناسایی و ردیابی اهداف کم‌پرواز است.
جدای از آن، یک رادار فرکانس بالا (HF) نیز در صخره کوارترون، بخشی از جزایر مورد مناقشه اسپراتلی، که در اختیار چین است و فیلیپین، ویتنام و تایوان ادعای مالکیت آن را دارند، وجود دارد. تصویر تاسیسات رادار HF در ریف کوارترون (توئیتر) رادار HF در ریف Cuarteron از قطب های 20 متری با فاصله مساوی تشکیل شده است و طبق گزارش ها می تواند اشیاء از جمله هواپیماهای رادارگریز را تا 3000 کیلومتر شناسایی کند.
با این حال، همانطور که EurAsian Times قبلا گزارش داده بود، رادارهای HF می توانند هواپیماهای رادارگریز را شناسایی کنند، اما آنها دقت لازم برای هدایت سلاح به سمت هدف را ندارند.
رادارهای HF نمی توانند برد، ارتفاع و جهت دقیق هدف هوابرد را به طور دقیق تعیین کنند. سلول‌های وضوح رادار یک رادار HF می‌توانند چندین مایل از هم فاصله داشته باشند، به این معنی که رادار فقط می‌تواند به سنسورهای دیگر سیگنال دهد تا حریم هوایی را جستجو کنند یا جنگنده‌ها را به سمت یک منطقه جستجوی تقریباً تعریف شده هدایت کنند. رادارهای ضد رادار موج متریک همانطور که در بالا گفته شد، جدیدترین رادار ضد پنهانکاری که توسط پروفسور یانگ مینگلی و تیمش ساخته شده است، یک رادار موج متریک است.
این نوع رادارها معمولاً بزرگ هستند، حتی نسخه‌های موبایلی آن‌ها در صورت گسترش ده‌ها متر ارتفاع دارند و نیاز به یدک‌کشیدن کامیون‌های بزرگ دارند و راه‌اندازی آن ساعت‌ها طول می‌کشد. همچنین اندازه بزرگ آنها باعث می شود که به راحتی توسط ماهواره ها قابل شناسایی و در برابر حملات آسیب پذیر باشند.
به عنوان مثال، رادار JY-27 که توسط گروه فناوری الکترونیک چین (CETC) ساخته شده بود، در سال 2019 توسط یک حمله هوایی اسرائیل منهدم شد. قبل و بعد از حمله: رادار JY-27 در #فرودگاه #بین‌المللی #دمشق، #سوریه، 20 ژانویه 2019. PIC.TWITTER.COM/OLH88CDFPT IMAGESAT INTL. (@IMAGESATINTL) 22 ژانویه 2019 رادار JY-27 مورد بحث بخشی از پدافند هوایی سوریه در فرودگاه دمشق بود و ظاهراً توسط یک جت جنگنده F-35i Adir نیروی هوایی اسرائیل در 20 ژانویه 2019 منهدم شد که نشان دهنده توانایی رادار برای شناسایی یک هواپیمای رادارگریز نیز مشکوک است.

چین مدعی ساخت نسل جدیدی از رادارهای هوایی شده که می تواند تمامی تهدیدات هوایی از جمله جنگنده های رادارگریز را نیز شناسایی کند.

شرکت پیشرو صنعت الکترونیک دفاعی وین به نام شرکت فناوری الکترونیک چین اعلام کرد نسل جدید رادار این کشور قادر است موشک های کروز، پهپادها، بالگردها، سلاح های انتحاری و موشک های رادارگریز را شناسایی و ردیابی کند. تبلیغ اعلام این شرکت رادار نسل جدید تقریبا تمامی تهدیدات هوایی مربوط به نبردهای مدرن را شناسایی می کند.

طبق اعلام رسانه های دولتی سامانه مذکور با نام سامانه چندمنظوره YLC16 مجهز به فناوری های پیشرفته مانند آرایه فازی از نوع دیجیتال و جامد بهمراه پردازنده های پیشرفته است. تانگ جی یکی از مدیران این شرکت در نمایشگاه جهانی تشخیص و فاصله رادیویی اعلام کرد این رادار از نوع جدیدترین و بهترین رادار از نوع سه بعدی محسوب میشود که خریداران می توانند در بازار پیدا کنند.

به گفته وی بسیاری از کشورها و ارتش های خارجی نسبت به تهیه این رادار ابراز علاقه کرده اند. همچنین برای دیدن نمونه کار این رادار و نمونه واقعی آن قرار است به مقر این شرکت بیایند.

رادار جدید چین با ظاهری جدید انرژی کمی مصرف می کند و می توان درجه بالایی از قابلیت را ارائه کند. همچنین می تواند در عرض چند دقیقه باز و بسته شود. علاوه بر آن به دلیل داشتن ساختار ماژولار می تواند انتقال داده را در لحظه و از طریق فیبر نوذی، مایکروویو و یا ماهواره انجام دهد.

استفاده از تکنولوژی رادار توسط چینی ها و ساخت پیشرفته ترین رادار جهان 000

رادار پیشرفته دارای قابلیت های پیشرفته ای است
توسط ژائو لی | چاینا دیلی | به روز رسانی: 2023-04-15 09:34

لوگوی شرکت China Electronics Technology Group Corp در شانگهای دیده می شود. [عکس/VCG]
China Electronics Technology Group Corp، یکی از بزرگترین تامین کنندگان تجهیزات الکترونیکی دفاعی در جهان، در حال ترویج یک سیستم راداری نسل جدید است که می تواند تقریباً با همه انواع تهدیدات هوایی در جنگ مدرن مقابله کند.

سیستم راداری چند منظوره باند S YLC-16 دارای یک آرایه فازی فعال تمام دیجیتال، تمام جامد، تراشه های پیشرفته و سایر فناوری های پیشرفته است و قادر به شناسایی و ردیابی هواپیماهای رادارگریز، هلیکوپترها، پهپادها، کروز است. تانگ جی، مدیر مؤسسه 14 CETC در نانجینگ، استان جیانگ سو، گفت: موشک ها و مهمات پرسه زن.

موسسه نانجینگ بزرگترین و قوی ترین توسعه دهنده رادار نظامی کشور است. محصولات آن به ده ها کشور فروخته شده است.

این رادار یکی از جدیدترین مدل‌های راداری است که CETC در بازار بین‌المللی ارائه می‌کند و بهترین رادار سه بعدی و میان برد است که هر خریدار اکنون می‌تواند در بازار پیدا کند. بسیاری از ارتش‌های خارجی، مانند برخی در آفریقا و آسیا، دارای او در دهمین نمایشگاه جهانی تشخیص و برد رادیو که روز پنجشنبه در پکن آغاز شد، گفت: علاقه شدیدی به این سیستم راداری نشان داد و پیشنهاد داد که برای دیدن محصول واقعی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن به موسسه ما بیایند.

 

تانگ گفت که YLC-16 به لطف استفاده از فناوری‌های پیشرفته و طراحی‌های مدولار، ظاهری ساده، مصرف انرژی کم و سطح بسیار بالایی از ثبات و قابلیت اطمینان عملیاتی دارد.

این مدیر گفت که این مزایا کاربران را قادر می‌سازد تا رادار را در مناطقی با شرایط سخت مانند کوه‌های مرتفع، جزایر غیرقابل سکونت و فلات‌ها میدان‌دهی کنند و کنترل‌کننده‌ها می‌توانند از راه دور تجهیزات را بدون حضور در محل کار کنند و اشاره کرد که داده‌ها را می‌توان در یک مکان ارسال کرد. روشی در زمان واقعی از طریق فیبر نوری، مایکروویو یا ماهواره.

او اضافه کرد که آنتن‌های رادار و پوشش‌های آن تاشو هستند و می‌توانند در عرض چند دقیقه باز و بسته شوند.

به گفته وی، این رادار علاوه بر وظایف نظامی خود می تواند در بخش هوانوردی غیرنظامی نیز برای نظارت بر ترافیک هوایی کار کند.

علاوه بر سیستم رادار نظارتی، موسسه تانگ پیشرفته‌ترین رادار هواشناسی جهان را توسعه داده و در حال آزمایش است.

رادار آرایه فازی فعال GLC-36S قادر است اسکن دقیق چندبعدی آب و هوای خطرناک از جمله طوفان، طوفان باران و رعد و برق را انجام دهد تا به محققان کمک کند تا داده‌های مربوط به ساختار پیچیده درونی پدیده‌های هواشناسی را ضبط کنند.

تانگ گفت که اطلاعات به‌دست‌آمده توسط رادار مطالعات شکل‌گیری سریع خطرات هواشناسی را بهبود می‌بخشد، بنابراین به طور موثر توانایی نظارت و پیش‌بینی آب و هوای شدید را افزایش می‌دهد و افزود که این محصول آزمایش میدانی را در استان فوجیان در دسامبر 2021 آغاز کرد.

آیا جهان از شر پلاستیک رها خواهد شد۰۰۰

مقاله قبلی

بزرگترین توربین بادی دریایی جهان در اسکاتلند ساخته شد 11

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در مقالات