مقالات

سنسور پروسس PAC50 شرکت BAUMER جایزه بهترین سنسور سال را دریافت کرد

0
Product of the year news April 24 2023 web

سنسور پروسس PAC50 شرکت BAUMER جایزه بهترین سنسور سال را دریافت کرد

4 آوریل 2023 – تنها یک سال پس از عرضه به بازار، سنسور تحلیلی جمع و جور PAC50 باومر متخصصان برجسته را به خود جلب کرد. این را هم خوانندگان و هم کاربرانی که مجله تجاری Computer&Automation برای رای دادن به محصول سال 2023 درخواست کرده بود، فاش شده است. PAC50 بیشترین آرا را در رده سنسور کسب کرد و از این رو مقام اول را به خود اختصاص داد.

سنسور پروسس PAC50 شرکت BAUMER جایزه بهترین سنسور سال را دریافت کرد

سنسور پروسس PAC50 شرکت BAUMER جایزه بهترین سنسور سال را دریافت کرد

مارتین لوپولد، مدیر محصول، حسگرهای فرآیند در Baumer می‌گوید: «به همراه مهندسان توسعه همکارمان در دانمارک، از این جایزه ویژه بسیار خوشحالیم. Leupold در مصاحبه ای با Andrea Gillhuber، سردبیر Computer&Automation، می گوید: محصول جدید بسیار مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است، زیرا ابعاد جمع و جور امکان طراحی سیستم های صرفه جویی در فضا را فراهم می کند.

Leupold گزارش داد: “ما متوجه می شویم که فاکتور فضا هنگام تصمیم گیری برای سرمایه گذاری بیشتر و بیشتر اهمیت می یابد. در این زمینه، PAC50 راه حل ایده آل بدون به خطر انداختن عملکرد است.” سنسور آنالیز جدید یکی دیگر از محصولات شاخص در مجموعه گسترده است.

سنسورهای Baumer به دلیل عملکرد بالا در طراحی فشرده شناخته شده اند. این به ویژه برای سنسور آنالیز PAC50 صادق است. برای اینکه ابعاد را به حداقل برسانند، طراحان Baumer به محدودیت‌هایی که از نظر فیزیکی امکان‌پذیر است، رفتند. اندازه محفظه حسگر تنها 60 میلی متر است و صفحه نمایش آن تنها 32×25 میلی متر است. بنابراین، حسگر آنالیز برای تاسیسات تولیدی با اندازه کوچک ایده آل است – به ویژه در صنایع غذایی و دارویی و همچنین در کاربردهای صنعتی.

پایداری دمای بالای آن تا 140 درجه سانتیگراد امکان استفاده دائمی و مطمئن را حتی در سیستم های SIP فراهم می کند. مقادیر اندازه گیری شده با دقت بالا و زمان پاسخ بسیار کوتاه، پیش نیاز عملیات صرفه جویی در منابع را ایجاد می کند.

در مقابل این پس‌زمینه، به خوبی درک می‌شود که شگفت‌انگیز فضایی با عملکرد بالا PAC50 در برابر سایر محصولات رقابتی برجسته در رده سنسورها پیروز شد، جایی که محصول سال 2023 شد.

PAC50 Baumer برای اندازه گیری رسانایی در تاسیسات تولیدی با اندازه کوچکتر به روز شده است که حسگرهای فرآیندی فشرده و در عین حال قوی را می طلبند.

به گفته باومر، سنسورهای فوق فشرده استانداردهای جدیدی را تعیین می کنند و بر اساس عملکرد و دوام اثبات شده «برادر بزرگتر»شان، سنسور رسانایی Baumer AF14/5 هستند.

با توجه به درخواست‌های مداوم مشتریان برای قطعات کوچک‌تر برای قرار گرفتن در خطوط تولید تنگ، این سنسورها دارای محفظه‌ای با اندازه‌گیری فقط 60 میلی‌متر هستند، با پتانسیل کاهش اندازه نمایشگر حتی به 32 میلی‌متر در 25 میلی‌متر. IO-Link نیز یک ویژگی استاندارد است.

علیرغم طراحی فشرده، سنسورها پایداری درجه حرارت بالا تا 140 درجه سانتیگراد را ارائه می دهند که به آنها امکان می دهد برای استفاده دائمی، حتی در سیستم های تمیز کردن در محل (CIP) و استریل کردن در محل (SIP) مشخص شوند. استحکام و دوام آنها تا حد زیادی به دلیل طراحی نوک سنسور یک تکه نوآورانه است که به معنای مقاومت بهینه در برابر نوسانات شدید و یا مکرر دما است، در مقایسه با سایر سنسورها که معمولاً دارای نوک دو تکه هستند.

برای رفع محدودیت‌های دما (معمولاً 100 درجه سانتیگراد) و مقاومت کمتر در برابر مواد شیمیایی در بسیاری از سنسورها، سنسورهای PAC50 دارای نوک سنسوری هستند که کاملاً از پلیمر یا کتون پلاستیکی با کارایی بالا (PEEK) ساخته شده است که به گفته باومر، مقاومت بسیار بهتری در برابر مواد شیمیایی ارائه می‌کند. و دماهای بالاتر یکی دیگر از ویژگی های مهم، محفظه حسگر تمام فولاد ضد زنگ با تمام قطعات جوش لیزری است که مقاومت بهینه را در برابر تمام شرایط محیطی خارج از لوله تضمین می کند.

PAC50 در نسخه H مطابق با استانداردهای بهداشتی EHEDG (گروه طراحی تجهیزات بهداشتی اروپایی) مطابق با بسیاری از برنامه های غذایی و نوشیدنی است. آنها همچنین دارای گواهینامه 3-A هستند و تمام قطعات تماس با رسانه دارای گواهی FDA هستند.

مانند سایر حسگرهای Baumer، IO-Link یک ویژگی استاندارد است که امکان جمع آوری داده های ثانویه مانند دما برای نظارت بر فرآیند و ارتباط با دستگاه های کنترل را فراهم می کند. این بدان معنی است که کاربران می توانند به سرعت و به راحتی سنسور را قبل و در حین کار پارامتری کنند – حتی زمانی که سنسور از طریق یک رابط آنالوگ یکپارچه شده است. علاوه بر این، برای بهینه‌سازی انعطاف‌پذیری، ویژگی کانال دوگانه به کاربران اجازه می‌دهد تا PAC50 را از طریق کانال آنالوگ یا دیجیتال یا حتی هر دو به صورت موازی کار کنند.

قابلیت جدید برای پروتوکل شبکه EtherNet/IP 001

مقاله قبلی

کاهش شکاف قیمت سروموتورها به کمک سیستم مهندسی بهینه حرکت 01

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در مقالات