مقالات

قابلیت جدید برای پروتوکل شبکه EtherNet/IP 001

0
EtherNet IP Inline viscometers

قابلیت جدید برای پروتوکل شبکه EtherNet/IP 001

ODVA گام دیگری را برای حمایت از صنعت اتوماسیون فرآیند در نمایشگاه هانوفر در 17 آوریل 2023 اعلام کرد و فرمت‌های داده سازگار NE 107 و PA-DIM را به مشخصات اترنت/IP اضافه کرد. پروفایل های دستگاه فرآیند منحصر به فرد ODVA EtherNet/IP است که دارای فرمت های داده مطابق با استانداردهای PA-DIM و NE 107 است. محصولات دارای گواهی ODVA بر اساس پروتکل شبکه صنعتی EtherNet/IP می توانند از پروفایل های دستگاه فرآیند جدید موجود برای فلومتر های Coriolis، فلومتر الکترومغناطیسی، فلومتر ورتکس، سنسورهای فشار بهره ببرند.

کاربران نهایی فرآیند اکنون می‌توانند از دستگاه‌های شبکه صنعتی EtherNet/IP بهره ببرند که عیب‌یابی ارتباطی، مانند سیگنال‌های وضعیت NAMUR NE 107، و تراز بهبود یافته با مدل اطلاعات دستگاه اتوماسیون فرآیند (PA-DIM) دارند. پروفیل‌های دستگاه فرآیند ODVA منحصر به پروتکل EtherNet/IP هستند که از اشیاء ارزش اندازه‌گیری فرآیند برای متغیرهایی مانند فشار جاری، سطح، جریان و غیره تشکیل شده‌اند، اشیاء ارزش کل پردازش می‌کنند که مجموع داده‌های تجمعی مانند جریان کل و فرآیند را دنبال می‌کنند. اشیاء تشخیصی دستگاه

قابلیت جدید برای پروتوکل شبکه EtherNet/IP 001

قابلیت جدید برای پروتوکل شبکه EtherNet/IP 001

از آنجایی که سیستم‌های DCS مبتنی بر شبکه‌های اختصاصی هستند، دستگاه‌های فیلد EtherNet/IP با فرمت‌های داده سازگار با NE 107 و PA-DIM در آینده با استفاده از سرویس‌گیر/سرورهای OPC UA که از مشخصات همراه OPC UA برای CIP استفاده می‌کنند، واسط می‌شوند. کنترل‌کننده‌های DCS که دارای رابط‌های فیلد پروتکل EtherNet/IP هستند ممکن است بتوانند دستگاه‌های فیلد پردازش EtherNet/IP را به هم متصل کرده و اطلاعات را در ساختار داده اختصاصی خود در لبه عادی سازی کنند.

EtherNet/IP در صنایع فرآیندی SIG
این بخشی از کار در حال انجام گروه مورد علاقه ویژه ODVA برای اترنت/IP در صنایع فرآیندی است که به دنبال تحقق چشم‌انداز بهینه‌سازی یکپارچه‌سازی فرآیند (OPI) با بهره‌گیری از نقاط قوت ذاتی اترنت/IP است که استانداردهای صنعتی موجود را در بر می‌گیرد. و تقویت نقاط قوت EtherNet/IP با بهبود مشخصات ODVA.

دسترسی به داده های دستگاه OPC UA EtherNet/IP
در آینده، دستگاه‌ها و سیستم‌های صنعت کنترل فرآیند مبتنی بر سایر پروتکل‌های شبکه صنعتی قادر خواهند بود به اطلاعات EtherNet/IP NE107 و PA-DIM با استفاده از OPC UA از جمله سنسورهای هوشمند، DCS، PLC‌ها، کنترل‌کننده‌های فرآیند، مورخان، مدیریت دارایی، مدیریت نگهداری دسترسی داشته باشند. ، ERP و برنامه های ابری. یک گروه کاری مشترک بنیاد ODVA/OPC در حال توسعه مشخصات همراه OPC UA است که می تواند با نرم افزار سرویس گیرنده/سرور OPC UA و درایور ارتباطات EtherNet/IP استفاده شود.

مشخصات همراه OPC UA برای CIP چالش پیکربندی OPC Client/Server و دروازه‌ها را برای دسترسی و استفاده از داده‌های کنترل فرآیند EtherNet/IP NE 170 و PA-DIM ساده می‌کند. مشخصات همراه OPC UA برای CIP، اشیاء CIP را به مدل‌ها و نمایه‌های اطلاعاتی مناسب OPC UA و بالعکس نگاشت می‌کند. ارسال داده به و از ابر از اترنت/IP به OPC UA با ارائه اطلاعات مفید از جمله کشف، هویت، تشخیص، وضعیت، پارامتر و موارد دیگر از دستگاه‌های CIP انجام می‌شود.

NAMUR NE 107
استاندارد NAMUR NE 107 وضعیت سلامت دستگاه ها را بدون توجه به نوع دستگاه به روشی یکنواخت سازماندهی می کند. به عنوان مثال، سیگنال وضعیت سلامت دستگاه را بر اساس خود تشخیصی دستگاه خلاصه می کند و به عنوان یکی از چهار دسته نمایش داده می شود: خرابی، خارج از مشخصات، نیاز به تعمیر و نگهداری؛ بررسی عملکرد

NE 107 توسط NAMUR یک انجمن بین‌المللی که منافع کاربران فناوری‌های اتوماسیون و دیجیتالی‌سازی را نمایندگی می‌کند ایجاد شد و هیچ عضو فروشنده‌ای ندارد. عضویت در نامور برای شرکت های صنایع فرآیندی آزاد است مشروط بر اینکه این شرکت ها عبارتند از:

شرکت‌های صنعت فرآیند و صنایع مرتبط که سیستم‌های مهندسی فرآیند را اجرا می‌کنند و به عنوان اپراتور این سیستم‌ها مسئولیت دارند.
کسب و کارهایی که در زمینه فناوری اتوماسیون از شرکت‌های صنعت فرآیند، بدون داشتن مسئولیت اپراتور، پشتیبانی فنی می‌کنند، مشروط بر اینکه عضو انجمن تولیدکنندگان نباشند.
اشخاص حقوقی که عمدتاً در زمینه فنی و علمی در زمینه فناوری اتوماسیون فعال هستند، از جمله دانشگاه ها، انجمن ها، انجمن ها یا مؤسسات یا آژانس های فدرال.

مدل اطلاعات دستگاه اتوماسیون فرآیند
توسعه استانداردهای اصلی و سازمان‌های کاربر نهایی که به صنعت اتوماسیون فرآیند خدمت می‌کنند، از جمله ISA100 WCI، ODVA، PROFIBUS/PROFINET International، NAMUR، VDMA، و ZVEI در آگوست 2022 همکاری مداوم بر روی مشخصات یک مدل استاندارد اطلاعات دستگاه اتوماسیون فرآیند را اعلام کردند (PA- DIM®). سازمان‌های شرکت‌کننده قصد دارند مالکیت مشخصات را به اشتراک بگذارند و به طور مشترک در گروه کاری PA-DIM که در گروه FieldComm میزبانی می‌شود، شرکت کنند و پیشرفت‌ها و الحاقاتی برای مشخصات PA-DIM ایجاد کنند.

مدل اطلاعات دستگاه اتوماسیون فرآیند، مشخصاتی است که امکان برقراری ارتباط آگنوستیک پروتکل را فراهم می کند

پروتوکل شبکه EtherNet/IP

پروتوکل شبکه EtherNet/IP

Ethernet/IP چیست؟

EtherNet/IP™ یک شبکه ارتباطی اترنت در کلاس خود است که ابزارهایی را برای به کارگیری فناوری اترنت استاندارد (IEEE 802.3 همراه با TCP/IP Suite) در برنامه‌های اتوماسیون صنعتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در عین حال اتصال اینترنت و سازمانی را در هر زمان فعال می‌کند. هر جا. اینترنت صنعتی اشیا (IIoT) و Industry 4.0 فرصت قابل توجهی برای نوآوری در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهند.

برای استفاده از این فرصت و امکان اتصال همه دستگاه ها – نه فقط دستگاه های متصل به کنترلرها – کاربران صنعتی باید در شبکه هایی سرمایه گذاری کنند که از پروتکل اینترنت پشتیبانی می کنند. از طریق تکیه بر استانداردهای استاندارد اینترنت و اترنت، EtherNet/IP برای امروز و فردا برای صنعت 4.0 و IIoT ثابت، کامل و آماده است.

EtherNet/IP گزینه‌های توپولوژی شبکه مختلف از جمله ستاره یا خطی با دستگاه‌های زیرساخت اترنت استاندارد، یا حلقه سطح دستگاه (DLR) با دستگاه‌های EtherNet/IP فعال شده را ارائه می‌دهد. عملکرد QuickConnect به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا به سرعت مبادله شوند (به‌عنوان مثال، تعویض ابزار روی بازوی ربات) در حالی که شبکه در حال اجرا است. مطابقت با استانداردهای اترنت IEEE به کاربران امکان انتخاب سرعت رابط شبکه – به عنوان مثال، 10، 100 مگابیت بر ثانیه و 1 گیگابیت در ثانیه – و یک معماری شبکه انعطاف پذیر سازگار با گزینه های نصب اترنت تجاری موجود از جمله مس، فیبر، حلقه فیبر و بی سیم را در اختیار کاربران قرار می دهد.

اتکا به استانداردهای IEEE همچنین به این معنی است که اترنت/IP می‌تواند از پیشرفت‌های جدید در اترنت تک جفتی استفاده کند. کاربران می‌توانند با اتصال به دستگاه‌های دارای محدودیت منابع درون کابینت از طریق 10BASE-T1S و همچنین با باز کردن قفل داده‌های تشخیصی ارزشمند از دستگاه‌های اتوماسیون فرآیند در میدان از طریق استفاده از لایه فیزیکی Ethernet-APL بر اساس 10BASE از کاهش کابل‌کشی و پیچیدگی بهره ببرند. -T1L. دسترسی آسان به شرکت از طریق ادغام OPC-UA نیز در دسترس است. گزینه‌هایی برای دستگاه‌های دارای رتبه‌بندی صنعتی دارای کانکتورهای IP67 یا دارای رتبه بهتر با ماژول‌ها و LEDهای وضعیت شبکه با برچسب‌گذاری دستگاه، استفاده آسان را فراهم می‌کنند.

مانند تمام شبکه های CIP، EtherNet/IP از پروتکل صنعتی مشترک (CIP™) برای لایه های بالایی خود استفاده می کند. شبکه‌های CIP از مدل اتصال سیستم‌های باز (OSI) پیروی می‌کنند که چارچوبی را برای پیاده‌سازی پروتکل‌های شبکه در هفت لایه تعریف می‌کند: فیزیکی، پیوند داده، شبکه، انتقال، جلسه، ارائه و کاربرد. شبکه هایی که از این مدل پیروی می کنند مجموعه کاملی از عملکرد شبکه را از پیاده سازی فیزیکی از طریق لایه برنامه یا رابط کاربری تعریف می کنند.

مروری بر فناوری سری EtherNet/IP Pub 00138
درباره EtherNet/IP در سری مروری فناوری اطلاعات بیشتر بیاموزید: EtherNet/IP، PUB 138
CIP شامل مجموعه ای جامع از پیام ها و خدمات برای انواع برنامه های اتوماسیون تولید، از جمله کنترل، ایمنی، امنیت، انرژی، هماهنگ سازی و حرکت، اطلاعات و مدیریت شبکه است. به عنوان یک پروتکل واقعاً مستقل از رسانه که توسط صدها فروشنده در سراسر جهان پشتیبانی می شود، CIP یک معماری ارتباطی یکپارچه را در سراسر شرکت تولیدی به کاربران ارائه می دهد.

استفاده از تکنولوژی رادار جهت تشخیص مسیر در دود و مه 01

مقاله قبلی

سنسور پروسس PAC50 شرکت BAUMER جایزه بهترین سنسور سال را دریافت کرد

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در مقالات