سطح سنج مخازن

سنسور التراسونیک چیست؟000 ULTRASONIC SENSOR

0
100404 1

سنسور التراسونیک چیست؟000 ULTRASONIC SENSOR

اصل اولتراسونیک:
سنسورهای اولتراسونیک پالس های صوتی کوتاه و با فرکانس بالا را در فواصل زمانی منظم منتشر می کنند. اینها با سرعت صوت در هوا منتشر می شوند. اگر آنها به یک جسم برخورد کنند، به عنوان سیگنال های اکو به حسگر منعکس می شوند، که خود فاصله تا هدف را بر اساس فاصله زمانی بین انتشار سیگنال و دریافت پژواک محاسبه می کند.

سنسور التراسونیک چیست؟000 ULTRASONIC SENSOR

سنسور التراسونیک چیست؟000 ULTRASONIC SENSOR

از آنجایی که فاصله تا یک جسم با اندازه‌گیری زمان پرواز و نه با شدت صدا تعیین می‌شود، حسگرهای اولتراسونیک در سرکوب تداخل پس‌زمینه عالی هستند.

تقریباً تمام موادی که صدا را منعکس می کنند، صرف نظر از رنگ آنها قابل تشخیص هستند. حتی مواد شفاف یا فویل های نازک برای سنسور اولتراسونیک مشکلی ایجاد نمی کند.

سنسورهای اولتراسونیک میکروسونیک برای فواصل هدف از 20 میلی متر تا 8 متر مناسب هستند و با اندازه گیری زمان پرواز می توانند اندازه گیری را با دقت دقیق مشخص کنند. برخی از سنسورهای ما حتی می توانند سیگنال را با دقت 0.025 میلی متر حل کنند.

حسگرهای اولتراسونیک می توانند از طریق هوای مملو از غبار و مه جوهر ببینند. حتی رسوبات نازک روی غشای حسگر، عملکرد آن را مختل نمی کند.

سنسور التراسونیک چیست؟000 ULTRASONIC SENSOR

سنسور التراسونیک چیست؟000 ULTRASONIC SENSOR

سنسورهایی با ناحیه کور تنها 20 میلی‌متر و پرتوی بسیار نازک، امروزه کاربردهای کاملاً جدیدی را ممکن می‌سازند: اندازه‌گیری سطح پر در چاه‌های صفحات میکروتیتر و لوله‌های آزمایش، و همچنین تشخیص بطری‌های کوچک در صنعت بسته‌بندی، می‌تواند به راحتی اجرا می شود. حتی سیم های نازک نیز به طور قابل اعتمادی شناسایی می شوند.

سنجش اولتراسونیک یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص یک طرفه و تشخیص سطوح با قابلیت اطمینان بالا است.

این راهنما به عنوان مقدمه ای بر حسگر اولتراسونیک، اصول آن و نحوه کار حسگرهای اولتراسونیک در برنامه های کاربردی شما ایجاد شده است.

در سطح بالایی، باید بدانید که سنسور اولتراسونیک چیست.

Ultraschall Animation v1 klein ohneG

سنسورهای اولتراسونیک چگونه کار می کنند؟

حسگرهای اولتراسونیک با ارسال یک موج صوتی با فرکانس بالاتر از محدوده شنوایی انسان کار می کنند. مبدل سنسور به عنوان یک میکروفون برای دریافت و ارسال صدای اولتراسونیک عمل می کند. حسگرهای اولتراسونیک ما مانند بسیاری دیگر از یک مبدل برای ارسال پالس و دریافت اکو استفاده می کنند. سنسور با اندازه گیری فاصله زمانی بین ارسال و دریافت پالس اولتراسونیک، فاصله تا هدف را تعیین می کند.

ultraschallprinzip en
اصل کار این ماژول ساده است. این یک پالس اولتراسونیک با فرکانس 40 کیلوهرتز به بیرون می فرستد که در هوا حرکت می کند و اگر مانع یا جسمی وجود داشته باشد، به سنسور باز می گردد. با محاسبه زمان سفر و سرعت صوت می توان مسافت را محاسبه کرد.

سنسورهای اولتراسونیک راه حلی عالی برای تشخیص اجسام شفاف هستند. به عنوان مثال، برای اندازه‌گیری سطح مایع، برنامه‌هایی که از حسگرهای مادون قرمز استفاده می‌کنند، به دلیل شفافیت هدف با این مورد خاص مشکل دارند.

برای تشخیص حضور، حسگرهای اولتراسونیک اشیاء را بدون توجه به رنگ، سطح یا مواد تشخیص می‌دهند (مگر اینکه مواد بسیار نرم مانند پشم باشد، زیرا صدا را جذب می‌کند).

برای تشخیص شفاف و موارد دیگر که ممکن است فناوری‌های نوری از کار بیفتند، حسگرهای اولتراسونیک یک انتخاب قابل اعتماد هستند.

شکل موج التراسونیک و اهمیت پروفایل مخزن

سنسور های التراسونیک به دلیل ماهیت امواج التراسونیک دارای شکل خاصی می باشند که می بایست جهت اندازه گیری بهتر آن را در دیتا شیت های فنی سنسورها در نظر گرفت تا اختلالی در اندازه گیری صورت نگیرد.

erfassung 600

سنسور التراسونیک چیست؟000 ULTRASONIC SENSOR
استفاده از حسگرهای متعدد و جلوگیری از اختلال

هنگام استفاده از چندین حسگر در یک برنامه، مهم است که آنها را به گونه ای متصل کنید که به شما امکان می دهد از مسائلی مانند تداخل یا هرگونه تداخل دیگر جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از اختلال در سیگنال‌های اولتراسونیک که از سنسور شما می‌آیند، مهم است که صورت مبدل اولتراسونیک را از هرگونه انسداد پاک نگه دارید.

محیط های مشکل برای اندازه گیری رایج عبارتند از:

خاک
برف
یخ
تراکم دیگر
برای این مورد خاص، ما سنسورهای خود تمیز شونده خود را ارائه می دهیم.

آنها به طور خاص برای کاربردهایی در نظر گرفته شده اند که به مقاومت در برابر تراکم در محیط های با رطوبت بالا نیاز دارند، عملکرد خود تمیز شونده ما به گونه ای طراحی شده است که به طور مداوم کار کند تا ویژگی خود تمیز شوندگی فعال باشد.
توجه: عملکرد Self Cleaning برای پاک کردن کثیفی از سطح مبدل در نظر گرفته نشده است. هدف آن پاک کردن سطح مبدل از رطوبت برای عملکرد عادی است.

IM0028155

چرا از سنسور اولتراسونیک استفاده کنیم؟

سونوگرافی در هر محیط روشنایی قابل اعتماد است و می تواند در داخل یا خارج استفاده شود. سنسورهای اولتراسونیک می توانند از برخورد جلوگیری کنند و اغلب جابجا شوند، البته تا زمانی که خیلی سریع نباشد.

آلتراسونیک به قدری گسترده مورد استفاده قرار می گیرد که می توان آن ها را به طور قابل اعتماد در برنامه های سنجش سطل غلات، سنجش سطح آب، برنامه های پهپاد و ماشین های سنجش در رستوران یا بانک محلی شما پیاده سازی کرد.

مسافت یاب اولتراسونیک معمولاً به عنوان دستگاهی برای تشخیص برخورد استفاده می شود.

سنسورهای اولتراسونیک به بهترین وجه در تشخیص بدون تماس موارد زیر استفاده می شوند:
حضور
سطح
موقعیت
فاصله
سنسورهای غیر تماسی به عنوان سنسور مجاورت نیز شناخته می شوند.
سنسورهای اولتراسونیک مستقل از موارد زیر کار می کنند:
نور
دود
گرد و خاک
رنگ
مواد (به جز سطوح نرم، یعنی پشم، زیرا سطح امواج صوتی اولتراسونیک را جذب می کند و صدا را منعکس نمی کند.)
تشخیص دوربرد اهداف با خواص سطحی متنوع

20392 2970313

انواع سنسور التراسونیک

سنسور التراسونیک برای کنترل سطح مایعات تا ارتفاع 20 متر

رنج اندازه گیری   از 10 سانتی متر تا 20 متر

خروجی    آنالوگ و سوئیچ HART

منبع تغذیه  10 تا 30 ولت DC

دقت اندازه گیری   0.15% کل مقدار

اتصال الکتریکی   کابلی،کانکتوری،ترمینالی

دمای کاری   30- تا 70+ درجه سانتیگراد

حفاظت محیطی   IP67

نمایشگر   دارای نمایشگر و قابل تنظیم

 

IM0057390

IM0049894

 

بیت کوین چیست؟ Btc 000

مقاله قبلی

تجهیزات مورد نیاز بهداشت محیط HSE 000

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *