سطح سنج مخازن

سنسور چاه عمیق حفاظت پمپ 0000

0
wi fi water level hydrostatic sensor 0 2m

سنسور چاه عمیق حفاظت پمپ 0000

سنسور چاه عمیق حفاظت پمپ 0000

سنسور چاه عمیق حفاظت پمپ 0000

در همه شهر های ایران و جهان تعداد بسیار زیادی چاه عمیق وجود دارد که در مواقع عادی یا ضروری از آنها جهت تامین آب شرب شهر استفاده میشود.

این چاه ها معمولا با توجه به سطح آب های زیر زمینی عمیق بوده و جهت پمپاژ آب آنها از پمپ های خاصی استفاده میگردد که بسیار گران بوده و نگهداری آن یا تعمیرات آنها گران قیمت می باشد.جهت حفاظت از این پمپ ها در مواقع خشک کار کردن می بایست از سنسورهای خاصی استفاده نمود تا بتوان پمپ را خاموش نمود.این سنسورها میزان آب بالا سر خود را با خروجی های سیگنال الکتریکی نشان میدهند که در سیستم کنترل از آن جهت کنترل و در نتیجه حفاظت از پمپ میتوان استفاده نمود.

حسگر فشار چگونه کار می کند؟: اجزاء

متداول ترین سازه های مبدل فشار شامل یک جمع کننده نیرو مانند یک دیافراگم انعطاف پذیر و یک عنصر انتقال است که از یک روش مقاومتی، خازنی یا القایی وابسته برای تولید سیگنال الکتریکی استفاده می کند. نوع دستگاه الکتریکی مورد استفاده اجزای مورد استفاده برای ساخت سنسور فشار را تعیین می کند.

سنسور چاه عمیق حفاظت پمپ

مبدل فشار چه چیزی را اندازه گیری می کند؟

یک مبدل فشار فشار را اندازه گیری می کند. از سنسوری استفاده می کند که قادر است فشار وارده بر آن را به سیگنال های الکتریکی تبدیل کند. این سیگنال‌های الکتریکی سپس به کنترل‌کننده‌ها یا PLC‌ها منتقل می‌شوند و سپس پردازش و ضبط می‌شوند.

مبدل های فشار از کرنش سنج ها برای اندازه گیری نیروی وارد بر آنها استفاده می کنند. کرنش سنج ها دچار تغییر شکل می شوند و این باعث ایجاد تغییر در ولتاژ تولید شده توسط آن می شود. اندازه گیری فشار بر اساس درجه تغییر مشاهده شده در ولتاژ است.

همچنین نسخه‌های پیشرفته‌ای از مبدل‌های فشار وجود دارد که از حسگرهای خازنی یا پیزوالکتریک به جای کرنش‌سنج‌ها استفاده می‌کنند. آنها بر اساس محدوده، محیط کار و دقت مورد نیاز از سنسور فشار انتخاب می شوند.

ترانسمیتر فشار استاتیک چگونه کار می کند؟

مبدل های فشار استاتیک فشار سیال را در حالت استراحت اندازه گیری می کنند. مبدل های فشار استاتیک رایج ترین دستگاه های نظارت بر فشار هستند.

هنگامی که یک سیال بر مبدل‌های فشار فشار وارد می‌کند، کرنش‌گیج (یا سنسور) درون آن تغییر شکل می‌دهد. این تغییر شکل منجر به تغییرات ولتاژ می شود. مقدار تغییرات مربوط به شدت فشار است. هنگامی که فشار آزاد می شود، کرنش سنج به شکل اولیه خود باز می گردد.

مبدل های فشار پیزوالکتریک نمونه ای از مبدل های فشار غیر استاتیک یا دینامیکی هستند. آنها نمی توانند فشار استاتیک را اندازه گیری کنند، در عوض، واریانس فشار را در زمان واقعی اندازه گیری می کنند.

SchemaPiezo

سنسور چاه عمیق حفاظت پمپ

ترانسدیوسر فشار سنج پیزورزیستیو

یک مبدل فشار فشار سنج پیزورمقاومتی معمولی از کرنش سنج های متصل به دیافراگم انعطاف پذیر استفاده می کند به طوری که هر تغییر فشار باعث تغییر شکل یا کرنش کوچک در مواد دیافراگم می شود. تغییر شکل، مقاومت کرنش سنج‌ها را تغییر می‌دهد، که معمولاً به‌عنوان یک پل وتستون مرتب می‌شوند و تبدیل راحت اندازه‌گیری فشار را به سیگنال الکتریکی قابل استفاده فراهم می‌کنند.

Capacitance Differential Pressure Transmitter 02 Eastsensor

مبدل فشار خازنی

یک مبدل فشار ظرفیت متغیر دارای یک صفحه خازنی (دیافراگم) و یک صفحه خازنی دیگر (الکترود) است که روی یک سطح بدون فشار با یک فاصله معین بین دیافراگم و الکترود ثابت شده است. تغییر فشار باعث افزایش یا کاهش شکاف بین دو صفحه می شود که ظرفیت خازنی را تغییر می دهد. این تغییر در ظرفیت سپس به یک سیگنال قابل استفاده تبدیل می شود.

figure pressure types

اندازه گیری فشار: انواع فشار

سه مرجع فشار تعریف شده برای اندازه گیری فشار وجود دارد. در حالی که انواع دیگری مانند وکیوم یا گیج مهر و موم وجود دارد، همه را می توان به این سه دسته طبقه بندی کرد. با سنسورهای فشار نوع دیافراگمی، درک فشار مرجع به عنوان فشاری که از فرآیند اندازه‌گیری بر طرف دیگر دیافراگم وارد می‌شود، ساده‌تر است.

فشار مطلق

فشار را نسبت به خلاء کامل با استفاده از صفر مطلق به عنوان نقطه مرجع اندازه گیری می کند. به عنوان مثال یک مبدل فشار فشار سنج است. اینها همچنین شامل گیج مهر و موم شده هستند، که در آن سیگنال برای مطابقت با فشار گیج در زمان ساخت، تنظیم شده است.

فشار سنج

فشار را نسبت به فشار اتمسفر اندازه گیری می کند. نمونه ای از این سنسور فشار باد لاستیک است. همچنین شامل سنسورهای خلاء است که سیگنال‌های آنها معکوس می‌شوند تا زمانی که فشار اندازه‌گیری‌شده کمتر از فشار اتمسفر باشد، سیگنال مثبت می‌دهند.

فشار دیفرانسیل(اختلاف فشار)

تفاوت بین دو فشار در هر طرف سنسور را اندازه گیری می کند. به عنوان مثال یک مبدل فشار مایع است که در آن سطوح سیال در بالا و پایین مایع اندازه گیری می شود.

 

انواع خروجی سیگنال فشار

هنگامی که به یک منبع الکتریکی و یک منبع فشار متصل می شود، یک مبدل فشار یک سیگنال خروجی الکتریکی متناسب با فشار تولید می کند. این ممکن است ولتاژ، جریان یا فرکانس باشد. چهار پارامتر خروجی مختلف در دسترس است. در زیر خلاصه ای از خروجی ها و بهترین زمان استفاده از آنها آورده شده است.

مبدل فشار دیجیتال:

سیگنال‌های دیجیتال، مانند سیگنال‌های موجود در مبدل‌های فشار خروجی دیجیتال، تطبیق‌پذیری بیشتری نسبت به سیگنال‌های آنالوگ ارائه می‌کنند، اغلب به آنها دستگاه‌های هوشمند می‌گویند، زیرا عملکرد بیشتری نسبت به انواع دیگر حسگرها ارائه می‌دهند.

سنسورهای هوشمند اغلب می‌توانند موقعیت مکانی، اطلاعات کالیبراسیون، داده‌های گزارش، تشخیص رویدادهای غیرمعمول یا فعال کردن آلارم‌ها را توصیف کنند. هنگام انتخاب یک خروجی دیجیتال، از آنجایی که پروتکل های ارتباطی زیادی وجود دارد، مهم است که پروتکلی را انتخاب کنید که با سیستم مورد استفاده شما سازگار باشد. بسته به پروتکل، فواصل انتقال می تواند بیش از یک مایل باشد.

بهترین استفاده: فواصل انتقال طولانی، سنجش هوشمند.

سنسور فشار خروجی میلی ولت (نسبتی):

خروجی واقعی مستقیماً با توان ورودی یا تحریک مبدل فشار متناسب است. اگر تحریک نوسان داشته باشد، خروجی نیز تغییر خواهد کرد. به دلیل وابستگی آن به سطح تحریک، منابع تغذیه تنظیم شده برای استفاده با مبدل های میلی ولت پیشنهاد می شود.

سنسور نباید در محیطی با نویز الکتریکی قرار گیرد زیرا سیگنال خروجی بسیار کم است. با این حال، این دستگاه‌ها می‌توانند به راحتی محیط‌های سخت‌تر را نسبت به سایر انواع خروجی به دلیل عدم وجود مرحله تهویه سیگنال خروجی و طراحی فشرده آن، اداره کنند.

بهترین استفاده: هنگامی که فاصله کمی بین مبدل و ابزار بازخوانی وجود دارد، کمترین نویز الکتریکی وجود دارد، یا یک سنسور فشار بادوام‌تر برای مقاومت در برابر محیط سخت مورد نیاز است.

ترانسمیتر فشار ولتاژ:

در این نوع سنسور فشار، خروجی معمولاً 0-5dc یا 0-10Vdc است و به دلیل شرایط سیگنال یکپارچه، خروجی بالاتری نسبت به مبدل میلی ولت ارائه می دهد.

اگرچه مدل خاص است، خروجی مبدل معمولاً تابع مستقیم تحریک نیست. این بدان معناست که منابع تغذیه تنظیم نشده اغلب تا زمانی که در محدوده قدرت مشخص قرار می گیرند کافی هستند. آنها خروجی سطح بالاتری دارند و بنابراین به اندازه مبدل های میلی ولت مستعد نویز الکتریکی نیستند.

بهترین استفاده: محیط های صنعتی که ممکن است نویز الکتریکی وجود داشته باشد.

فرستنده فشار خروجی mA:

mA رایج ترین خروجی در حال استفاده است. سیگنال می تواند از 0 تا 4 میلی آمپر تا 20 میلی آمپر متغیر باشد و به عنوان یک نصب دو سیمه طراحی شده است که در آن خطوط منبع تغذیه ولتاژ را به مبدل می دهند و مبدل جریان را در مدار برای تولید سیگنال کنترل می کند.

این پیکربندی سیگنال را در برابر تداخل الکتریکی مصون تر می کند و اجازه می دهد کابل های طولانی بیش از 1000 فوت اجرا شوند.

بهترین استفاده: محیط‌هایی با تداخل الکتریکی بالا یا جاهایی که فواصل انتقال طولانی مورد نیاز است.

سنسور چاه عمیق حفاظت پمپ

سنسور چاه عمیق حفاظت پمپ

مشخصات فنی:

رنج اندازه گیری:۰ تا ۵۰۰ متر

رنج فشار:۵۰ بار

رنج دما:-۱۰ الی ۱۰۰ درجه

جنس بدنه:استیل

منبع تغذیه:۱۰ تا ۳۰ ولت

دقت اندازه گیری:۰.۵ رنج اندازه گیری شده

خروجی:

4-20mA,1-5V, 0-10v, RS485

Measurement Range

0~0.1……1mH2O, 0~1……500mH2O
Overload Pressure 1.5 times of full scales
Burst Pressure 3 times of full scales
Accuracy ±0.5%F.S, ±1%F.S
Long Term Stability

Typical value: 0.1%F.S, Maximum: 0.2%F.S

Working Temperature -40℃~85℃
Compensated Temperature -10℃~70℃
Medium Compatibility All corrosive medium compatible with 1Cr18Ni9Ti and316L
Electrical overview Two- wired Three-wired
Output 4~20mA 0.5~4.5VDC 0/1~5VDC 0~10VDC
Power Supply 12~36VDC 5VDC 10~36VDC/AC 12~36VDC/AC
Load Resistance (U-10)/0.02() >100k
Insulation >100M@50V
Electrical Connection Waterproof cover + Two rectangular Ring + Seal ring + Sealant +Glue, Protection: IP68
Pressure Connection G1/4 thread or Dive type
Response Time 10ms
Pressure Type Gauge pressure
Electromagnetic compatibility Electromagnetic transmit: EN50081-1/-2; Electromagnetic sensitivity: EN50082-2

Lightning-proof

Air conduction voltage 8000V, shell or cable conduction voltage 4000V; Can also be provided according to customer’s requirement

 

 

چرا حفاظت از سیستم های دوار مهم است؟ Condition Monitoring 0000

مقاله قبلی

فناوری نوآورانه حسگر کوانتومی مبتنی بر الماس امکان تصویربرداری سریع مغناطیسی را فراهم می کند000

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *