مقالات

چرا اتوماسیون صنعتی مهم است؟0000

0
Industrial Automation Control Systems and How They Improve Productivity 1024x536 1

چرا اتوماسیون صنعتی مهم است؟0000

طی سال های گذشته، رشد مثبتی در صنعت اتوماسیون صنعتی جهانی وجود داشته است. بر اساس یک گزارش، انتظار می‌رود بازار اتوماسیون صنعتی تا سال 2022 به 153.83 میلیارد دلار برسد که با رشد CAGR 5.10 درصدی بین سال‌های 2017 تا 2022. علاوه بر این، استفاده از تکنیک‌های اتوماسیون در حال افزایش است و انتظار می‌رود در آینده قابل پیش‌بینی به افزایش خود ادامه دهد. .

این انتظارات نشان می‌دهد که شرکت‌های اتوماسیون صنعتی جهانی، اتوماسیون را برای کاهش ورودی‌های کار دستی و کاهش هزینه‌ها ترجیح می‌دهند. علاوه بر این، نیاز به بسیاری از مشاغل دریایی کم درآمد را حذف می کند و به شرکت ها اجازه می دهد نیاز به فعالیت های با مهارت بالا را افزایش دهند.

چرا اتوماسیون صنعتی مهم است؟0000

چرا اتوماسیون صنعتی مهم است؟0000

مهمترین مزایای استفاده از اتوماسیون عبارتند از:

• کاهش هزینه ها و هزینه های مستقیم نیروی انسانی
• بهره وری بیشتر
• افزایش ثبات فرآیندها یا محصول
• تحویل محصولات با کیفیت

 

چرا اتوماسیون صنعتی اینقدر مهم است؟

دنیای صنعتی با تغییرات تکنولوژیک زیادی مواجه است که تقاضای فوری برای محصولات و خدمات با کیفیت برتر را افزایش می دهد که تنها با سطح بالایی از بهره وری قابل عرضه است. این نیاز به سیستم های مهندسی فرآیند، تولید خودکار و اتوماسیون صنعتی نیاز دارد.

از این رو اتوماسیون صنعتی نقش کلیدی در رفع نیازهای شرکت ها ایفا می کند. بسیار مهم است که با وظایف زیر روبرو شوید:

جهانی شدن – بازار جهانی اتوماسیون صنعتی خدمات برتر و عملی را می طلبد
بهره وری – شرکت های اتوماسیون می خواهند بهره وری خود را با تولید سطح بالاتری از اتوماسیون افزایش دهند. عوامل کلیدی شامل هزینه، زمان و کیفیت است.

از سوی دیگر، اتوماسیون صنعتی همه چیز این است که هوشمندانه، سریع تر و ماهرانه کار کند. این امر اتوماسیون را قدرتمندتر می‌کند و به همین دلیل است که مشتریان به دنبال فناوری‌های پیشگام و سرتاسری با معماری باز و مدرن و داده‌های جدید از اتصالات جدید هستند. از آنجایی که صنعت اتوماسیون صنعتی مزایای اینترنت اشیا (IoT) را درک می کند، اتخاذ این فناوری ها توسط سازمان ها ضروری می شود.

Blog 5 Top 10 Advantages of Industrial Automation 980x799 1

اتوماسیون صنعتی به یک کسب و کار “راه حل” تبدیل می شود:

اتوماسیون صنعتی مهم است زیرا تبدیل به یک تجارت راه حل می شود.

اجازه دهید بررسی کنیم که چگونه به یک کسب و کار راه حل تبدیل می شود:

اتوماسیون صنعتی به دسته‌بندی نرم‌افزار و سخت‌افزار و مکانیزم ترکیبی از آنها (سخت‌افزار و نرم‌افزار) اشاره دارد. علاوه بر این، شامل فرآیند ارائه ویژگی های جدید با استفاده از فناوری پیشرفته در تجارت برای کاهش محدودیت ها می شود. اتوماسیون را می توان با نصب دستگاه های خودکار یا سیستم های تعبیه شده و همچنین نرم افزار اتوماسیون انجام وظایف منطقی و کنترل فرآیندهای عملیاتی به دست آورد.

پیاده‌سازی این دستگاه‌ها، نرم‌افزارها و سخت‌افزارها «راه‌حل» برای ارائه عملیات خودکار خواهد بود. این راه حل ها امروزه به طور گسترده برای افزایش کارایی و بهره وری کسب و کار استفاده می شود.

استفاده از اندروید در اتوماسیون صنعتی امکان پذیر نیست:

استفاده از اندروید در اتوماسیون صنعتی به دلایل مختلف امکان پذیر نیست. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

• توسعه آینده به عنوان اندروید ماژولار نیست
• ناهمواری و عوامل محیطی
• اندروید نمی تواند سیستم های بزرگ و پیچیده را مدیریت کند
• غیر قابل اعتماد
• شما نمی توانید ایمنی فرآیند را تضمین کنید

آینده اتوماسیون صنعتی:
اتوماسیون صنعتی به سمت بهره‌وری استثنایی حرکت می‌کند که با بهره‌وری انرژی برتر، استانداردهای ایمنی دقیق و طراحی بهتر تحریک می‌شود. ابزار دقیق و کنترل ها همیشه منبع محصولات جدید مانند تقویت کننده ها، نمایشگرها، عناصر کنترلی و غیره بوده اند. اتوماسیون امروزه در همه جا مورد استفاده قرار گرفته است. SCADA، DCS، Process Instruments و غیره اتوماسیون را قابل اعتمادتر و قدرتمندتر کرده اند.
Automatizacion Industrial PORTADA 1080x626 1

10 مزیت برتر اتوماسیون صنعتی

۱-هزینه را کاهش می دهد

یکی از مهمترین مزایای اتوماسیون کاهش هزینه های ساخت است. به جای داشتن یک طبقه پر از کارگر، اکنون می توانید چند سرپرست داشته باشید و ربات ها کار را انجام دهند. سرمایه گذاری اولیه کمی بالا خواهد بود، اما پس از آن هزینه های عملیات کاهش می یابد که در دراز مدت مفید خواهد بود. هزینه های شما فقط شامل نگهداری، تعمیرات و انرژی می شود. هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده ها نیز با ارائه بینش و اطلاعات برای تصمیم گیری درست تولید به کاهش هزینه های تولید کمک کرده است.

اتوماسیون به بهبود بهره وری، کیفیت و عملکرد سیستم کمک می کند، که به نوبه خود هزینه های عملیاتی شما را کاهش می دهد (OpEx). در عین حال، تعمیر و نگهداری پیشگیرانه خودکار می تواند عمر و عملکرد ماشین ها را بهبود بخشد. ارزش دارایی های شما را افزایش می دهد و به نوبه خود هزینه های سرمایه شما را کاهش می دهد (CapEx).

۲-بهره وری را افزایش می دهد

خطوط بهره وری خودکار شامل ایستگاه های کاری است که با خطوط انتقال متصل می شوند. هر ایستگاه کاری از یک بخش از فرآیند محصول مراقبت می کند. اتوماسیون فرآیند رباتیک می تواند برای تقلید از بسیاری از اعمال انسان استفاده شود. این سیستم را می توان برای ورود به برنامه ها و مراقبت از کارهای اداری مربوط به فرآیند کسب و کار پیکربندی کرد. همچنین می‌توان از ربات‌ها در طبقه تولید برای رسیدگی به مواد خام، تمیز کردن تجهیزات، کار با سیستم‌های فشار بالا و انجام کارهای دیگر استفاده کرد.

به عنوان مثال، در یک واحد خودروسازی، قطعات خودرو در ایستگاه‌های کار مطبوعاتی مختلف بریده و شکل می‌گیرند. سپس تمام قطعات در یک مکان جمع می شوند و یک ربات آنها را برای ساخت وسیله نقلیه در کنار هم قرار می دهد. اتوماسیون فرآیند به میزان زیادی روند تولید را سرعت می بخشد.

1515741524 why is industrial automation important

۳-کیفیت را افزایش می دهد

اتوماسیون صنعتی همچنین به افزایش و حفظ کیفیت ثابت خروجی کمک می کند. در فرآیندهای دستی، میزان خطا می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. از سوی دیگر، ماشین‌های خودکار در صنعت تولید دارای ضریب خطای 0.00001% هستند. کنترل و نظارت تطبیقی به بررسی هر سطح از فرآیند تولید برای کاهش حاشیه خطا کمک می کند.

۴-ایمنی صنعتی

مزیت بزرگ اتوماسیون بهبود ایمنی در محل کار است. استفاده از ربات‌ها برای بارگیری و تخلیه مواد یا انتقال قطعات عظیم ماشین‌آلات خطر تصادفات را کاهش می‌دهد. پرده های ایمنی کارگران را از نزدیک شدن بیش از حد به خطوط مونتاژ یا قطعات با حرکت سریع باز می دارد و در نتیجه ایمنی را بهبود می بخشد. سنسورهای حرارتی به طور مداوم دما را در منطقه تولید بررسی می کنند. در صورت شناسایی هرگونه افزایش دما، سنسورها هشدار ارسال می کنند. فوراً می توان اقدامات احتیاطی را برای اطمینان از ایمنی همه افراد حاضر در طبقه تولید انجام داد.

Role of Robotic Process Automation in manufacturing industry blog feature nvd

۵-نتایج دقیق

اتوماسیون داده بر اساس یکپارچه سازی و اتصال دقیق داده ها است. هنگامی که از اطلاعات دقیق در فرآیند تولید استفاده می شود، می توانید از نتایج دقیق اطمینان حاصل کنید. راه‌حل‌های هوش مصنوعی و ML به شما کمک می‌کنند تا داده‌های دقیقی را به دست آورید که می‌تواند با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل داده برای به دست آوردن اطلاعات دقیق تجزیه و تحلیل شود.

الگوریتم‌های یادگیری عمیق برای ساخت شبکه‌های دیجیتال خود ترمیم شونده استفاده می‌شوند که از تجزیه و تحلیل داده‌ها و پیش‌بینی‌های انرژی هوشمند برای مدیریت تولید انرژی استفاده می‌کنند. برنامه های یادگیری ماشین برای ساختن یک سیستم کنترل کیفیت خودآموز برای خط مونتاژ استفاده شده است. راه حل های ML و AI مقیاس پذیر و خودآموز هستند. هر دوی این ویژگی‌ها تضمین می‌کنند که سیستم‌های خودکار هر بار نتایج دقیق و بدون شکست ارائه می‌دهند.

۶-شرایط کاری بهتر و ارزش افزوده

یکی از مزایای اصلی اتوماسیون صنعتی این است که تولید و نتایج ثابت را تضمین می کند. رایانه‌ها، روبات‌ها و ماشین‌های خودکار با سرعت ثابتی کار می‌کنند. این به شما امکان می دهد کنترل بهتری بر میزان تولید داشته باشید. اتوماسیون نه تنها تولید ثابت را ارائه می دهد، بلکه کیفیت ثابتی را نیز ارائه می دهد. در یک سیستم تولید انعطاف‌پذیر، ابزارها، ماشین‌های پردازش و روبات‌های حمل‌کننده مواد توسط یک سیستم کامپیوتری مرکزی به هم متصل و کنترل می‌شوند. هنگامی که کل فرآیند محاسبه شد، تولید به طور مداوم بدون افت سرعت یا نتایج ادامه می یابد.

فرآیند اتوماسیون انعطاف‌پذیر به شما امکان می‌دهد ماشینی را برای اندازه‌گیری محصول یا محصول جدید طراحی یا پیکربندی مجدد کنید. در فرآیندهای تولید سنتی، آموزش کارکنان ممکن است روزها یا هفته ها طول بکشد. مشکل دیگر این است که عادت کردن کارگران به فرآیند جدید ممکن است دشوار باشد، که می تواند باعث تاخیر در تولید یا مشکلات کیفیت شود. از طرف دیگر، برنامه ریزی مجدد یک ماشین یا یک ربات آسان تر است و زمان کمتری را می گیرد. به علاوه، پس از چند بار آزمایش، شما آماده تولید کامل خواهید بود.

اتوماسیون کارمندان را از کار بر روی کارهای خسته کننده و تکراری رها می کند. این بدان معنی است که آنها می توانند روی سایر زمینه هایی که می توانند ارزش افزوده ایجاد کنند تمرکز کنند. آنها می توانند به تحقیق و توسعه فرآیند کمک کنند. همچنین، کارگران می توانند به طور موثر از ابزار و ماشین آلات رباتیک برای ارائه نتایج سریعتر و سریعتر استفاده کنند. کارمندان همچنین عامل احساس خوب انجام کار مثبت و پیشرو را تجربه می کنند.

اتوماسیون صنعتی نیز به بهبود شرایط کاری کمک می کند. از آنجایی که ماشین‌های خودکار قادر به افزایش تولید هستند، کارگران نیازی به کار طولانی مدت یا اضافه کاری ندارند. ساعات کار کاهش می یابد و منجر به بهبود کیفیت زندگی می شود. در ایالات متحده، صنایعی که راه حل های اتوماسیون را اتخاذ کردند، توانستند زمان کاری استاندارد 40 ساعت در هفته را تعیین کنند.

۷-ارتباطات صنعتی

بدون ارتباطات صنعتی، اتوماسیون صنعتی تقریباً غیرممکن است. سیستم ارتباطی به نظارت و راه اندازی کل خطوط تولید، مدیریت توزیع برق و کنترل ماشین ها کمک می کند. برخی از پروتکل های محبوب برای ارتباطات صنعتی Foundation Fieldbus، PROFIBUS، EtherCAT، EtherNET/IP و CANopen هستند. ارتباطات صنعتی امکان تجزیه و تحلیل سریعتر داده ها و تصمیم گیری در زمان واقعی را فراهم می کند.

۸-نظارت و نگهداری پیش بینی

مزیت بزرگ اتوماسیون صنعتی این است که به نظارت و نگهداری پیش بینی کمک می کند. خطوط تولید و کف تولید را می توان با استفاده از سنسورها به طور مداوم نظارت کرد. این سنسورها دما، آکوستیک، زمان، فرکانس، فشار روغن و سایر پارامترهای مربوط به فرآیند تولید را ردیابی می کنند. اگر حسگرها هر گونه تغییر در این پارامترها را تشخیص دهند، بلافاصله یک هشدار ارسال می کنند. هنگامی که هشدار دریافت شد، تکنسین ها می توانند بلافاصله علت تغییر را شناسایی کنند.

اگر توجه داشته باشید که تغییرات در پارامترها ممکن است باعث مشکلات یا مشکلات تجهیزات در فرآیند تولید شود، می توان خدمات یا تعمیرات فوری را انجام داد. بنابراین اتوماسیون می تواند به شناسایی مشکلات احتمالی قبل از اینکه به مشکلات بزرگی منجر شود که می تواند منجر به توقف تولید شود کمک کند.

۹-نظارت بر تجهیزات

سیستم نظارت بر تجهیزات خودکار به مشاهده وضعیت کار همه تجهیزات در واحد تولیدی کمک می کند. برای مشاهده تجهیزات از دور می توان از سنسورها، دوربین ها و شبکه استفاده کرد. سیستم مانیتورینگ همچنین به تشخیص هرگونه مشکل در تجهیزات و انجام تعمیرات و خدمات لازم کمک می کند. این راه حل خودکار می تواند به طور موثر در کارخانه های پتروشیمی، واحدهای تولیدی و سایر صنایعی که در آن ماشین آلات بزرگ و پیچیده استفاده می شود، استفاده شود. سیستم خودکار ایمنی را افزایش می دهد، تعداد اپراتورهای روی زمین را کاهش می دهد و عملکرد و طول عمر دستگاه را بهبود می بخشد.

۱۰-قابلیت ردیابی تولید

خودکارسازی کل فرآیند تولید می تواند کمک زیادی به ردیابی تولید کند. قابلیت ردیابی نه تنها در صنایع غذایی و آشامیدنی، بلکه در سایر صنایع نیز اهمیت دارد. ردیابی به افزایش کیفیت و ارزش محصول شما کمک می کند و نقشه برداری را تسهیل می کند. همچنین، قابلیت ردیابی، تجزیه و تحلیل علت ریشه ای را مؤثرتر می کند و به توسعه مستمر کمک می کند. اتوماسیون به ردیابی کل چرخه عمر یک محصول از مواد خام تا محلی که محصول نهایی ارسال می شود کمک می کند. همچنین سوابق روشنی از زمان و چه کسی بازرسی محصول، وضعیت مونتاژ، وضعیت دستگاه در هنگام پردازش محصول را خواهید داشت.

در زیر برخی از عناوین دستچین شده آورده شده است که ما معتقدیم دانش شما را در زمینه اتوماسیون بیشتر می کند:

Industrial Automation: Hands On     By: Frank Lamb

Industrial Automation Hands On

1) اتوماسیون صنعتی: دست در دست: فرانک لمب

اتوماسیون صنعتی دست به کار شد

این کتاب با عنوان “اتوماسیون صنعتی: دست ها” توسط فرانک لمب (مک گراو هیل حرفه ای) نوشته شده است. این یک راهنمای عملی برای مفاهیم، اصطلاحات و کاربردهای اتوماسیون صنعتی است. این سیستم‌های کنترل را برجسته می‌کند و پوشش کاملی را در ماشین‌سازی، مهندسی مکانیک و دستگاه‌ها، سیستم‌های تجاری تولید و عملکردهای شغلی در یک محیط صنعتی ارائه می‌دهد. این کتاب به متخصصان باتجربه اتوماسیون کمک می کند تا به عنوان یک مرجع ارزشمند عمل کنند.

2) Industrial Automation and Process Control     By: Jon Stenerson

Industrial Automation Process Control

2) اتوماسیون صنعتی و کنترل فرآیند نوشته: جان استنرسون

کنترل فرآیند اتوماسیون صنعتی

این کتاب “اتوماسیون صنعتی و کنترل فرآیند” توسط جان استنرسون نوشته شده است. PLC ها، کنترل فرآیند، قدرت سیال، حسگرها، روباتیک، CNC، Lockout/tag out و ایمنی و غیره را پوشش می دهد. این دانش را در مورد موضوعات اصلی در اتوماسیون صنعتی ارائه می دهد و بحث بسیار مورد نیاز و قابل درک در مورد کنترل فرآیند را ارائه می دهد. این کتاب طیف گسترده ای از موضوعات را ارائه می دهد که خوانندگان می توانند از این کتاب به عنوان مرجعی برای موضوعات مختلف در اتوماسیون صنعتی استفاده کنند.

 

3) PLC Programming for Industrial Automation     By: Kevin Collins

PLC Programming Industrial Automation

3) برنامه نویسی PLC برای اتوماسیون صنعتی توسط: کوین کالینز

برنامه نویسی PLC اتوماسیون صنعتی

این کتاب با عنوان “برنامه نویسی PLC برای اتوماسیون صنعتی” توسط کوین کالینز نوشته شده است. این یک مقدمه اساسی و جامع برای موضوع برنامه نویسی PLC برای دانشجویان مهندسی برق و مکانیک ارائه می دهد. دنبال کردن این کتاب آسان است زیرا شامل مثال های برنامه نویسی زیادی برای تقویت درک تئوری برنامه نویسی است. نویسنده از شبیه ساز TriLogi PLC استفاده می کند که دانش آموز می تواند به صورت رایگان از اینترنت دانلود کند.

 

4) Industrial Automation and Robotics: An Introduction  By: A.K. Gupta, S.K. Arora, Jean Riescher Westcott

Industrial Automation Robotics Introduction

4) اتوماسیون صنعتی و رباتیک: مقدمه توسط: A.K. گوپتا، اس.کی. آرورا، ژان ریشر وستکات

مقدمه رباتیک اتوماسیون صنعتی

این کتاب با عنوان «اتوماسیون صنعتی و رباتیک: مقدمه» توسط A.K. گوپتا، اس.کی. آرورا، ژان ریشر وستکات. این کتاب مفاهیم مهم هیدرولیک و پنوماتیک و نحوه استفاده از آنها برای اتوماسیون در یک محیط صنعتی را پوشش می دهد. پس از آن شامل بحث مدارها و استفاده از آنها در طراحی هیدرولیک، پنوماتیک و سیال است. بخش آخر کتاب به کنترل‌های الکتریکی و الکترونیکی در اتوماسیون می‌پردازد و فصل‌های آخر به روباتیک، برنامه‌ریزی رباتیک و کاربردهای رباتیک در صنعت اختصاص دارد.

 

5) The Value of Automation: The Best Investment an Industrial Company Can Make   By: Peter G. Martin

The Value Automation

5) ارزش اتوماسیون: بهترین سرمایه گذاری که یک شرکت صنعتی می تواند انجام دهد نوشته: پیتر جی. مارتین

اتوماسیون ارزش

این کتاب با عنوان “ارزش اتوماسیون: بهترین سرمایه گذاری که یک شرکت صنعتی می تواند انجام دهد” توسط پیتر جی. مارتین نوشته شده است. سیستم های اتوماسیون صنعتی این پتانسیل را دارند که یکی از پر ارزش ترین وسایل نقلیه موجود برای شرکت های صنعتی باشند. متأسفانه، همه مدیران شرکت‌های صنعتی سیستم‌های اتوماسیون را اینطور درک نمی‌کنند و تعداد کمی از سیستم‌های اتوماسیون صنعتی واقعاً ارزشی را که می‌توانند و باید ارائه می‌کنند، ارائه می‌کنند.

 

nth-CASAM مدل سازی بسیار پیشرفته برای کاهش عدم قطعیت 0000

مقاله قبلی

چرا حفاظت از سیستم های دوار مهم است؟ Condition Monitoring 0000

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در مقالات